Adatvédelmi irányelvek

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1 Jelen jótállási és szavatossági szabályzat a PovlečemeVás s.r.o. (székhely: Václavská 2073/20, Nové Město, 120 00 Prága 2, Cégjegyzékszám: 09508562, nyilvántartva a Prágai Városi Bíróságon, C részleg, 337345 betét, képviseletében: Michal Finta ügyvezető) által üzemeltetett internetes áruház (https://wwwagynemuneked.hu) keretében értékesített termékekre vonatkozik.

1.2 Ez a szabályzat a PovlečemeVás s.r.o. Általános Szerződési Feltételeinek elválaszthatatlan részét képezi, és kizárólag fogyasztók számára készült. Fogyasztónak minősül minden olyan természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el.

1.3 A jelen dokumentum célja, hogy tájékoztassa a fogyasztókat a hibás teljesítésből fakadó jogokról, a szavatosságra és a jótállásra vonatkozó szabályokról, valamint a reklamációs eljárás menetéről, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, az 1997. évi CLV. törvény (Fogyasztóvédelmi törvény) és a 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv) alapján.

 

2. A TERMÉK HIBÁIÉRT VALÓ FELELŐSSÉG – MIKOR VAN ÉS MIKOR NINCS

2.1 Felelősséggel tartozunk a fogyasztó felé, hogy az átvétel időpontjában a termék hibátlan, különösen:

2.1.1 a termék megfelel a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak, vagy az eladó, illetve a gyártó által ismertetett jellemzőknek, illetve azoknak, amelyeket a fogyasztó ésszerűen elvárhat,

2.1.2 a termék alkalmas a rendeltetésszerű használatra, vagy amelyre a hasonló termékeket általában használják,

2.1.3 a termék mennyisége, minősége és egyéb jellemzői megfelelnek a szerződésben meghatározott követelményeknek,

2.1.4 a termék megfelel a hatályos magyar és európai jogszabályok előírásainak.

2.2 Amennyiben a hiba a termék átvételét követő 6 hónapon belül jelentkezik, a törvényi vélelem szerint a termék már az átvételkor hibás volt, kivéve, ha az ellenkezője bizonyításra kerül.

2.3 Nem vállalunk felelősséget a hibákért az alábbi esetekben:

2.3.1 ha a hiba ismert volt a vásárláskor, és erre tekintettel árengedmény történt,

2.3.2 a hiba természetes elhasználódásból ered, a termék rendeltetésszerű használata során,

2.3.3 a hibát a fogyasztó maga okozta helytelen használattal, karbantartással, tárolással vagy mechanikai behatással,

2.3.4 a termék a fogyasztó által módosítva lett (pl. szabás, vágás), és a hiba e módosítás következménye,

2.3.5 a termék nem a gyártó vagy forgalmazó által megadott környezeti feltételek (hőmérséklet, páratartalom stb.) között lett használva,

2.3.6 a hibát külső esemény okozta (pl. elemi kár, szállítási sérülés, amely nem az eladó hibájából adódott).

 

3. A VÁSÁRLÓ KÖTELEZETTSÉGEI AZ ÁTVÉTELKOR

3.1 A vásárlónak kötelessége a terméket az átvételkor megvizsgálni, különösen hogy:

  • a megfelelő terméket kapta-e meg,
  • a termék rendelkezik-e a megállapodott tulajdonságokkal,
  • a csomag tartalmazza-e a mellékelt dokumentumokat, kiegészítőket.

3.2 A vásárló nem érvényesítheti a hibás teljesítésből eredő jogait, ha a hibát a szerződéskötéskor, illetve az átvételkor észlelhette, vagy ha a hibát ő maga okozta.

 

4. HA A TERMÉK A SZÁLLÍTÁS SORÁN SÉRÜLT MEG

4.1 Az áru átvételekor kérjük, hogy vizsgálja meg a csomagolás épségét. A sérült csomagolás esetén kérjük, azonnal jelezze ezt a futárnak, és készítsen vele közösen jegyzőkönyvet. Ilyenkor a futár a csomagot visszaküldi nekünk, és Ön új árut kap.

4.2 Amennyiben a sérülés csak a csomag felbontása után észlelhető, kérjük, hogy legkésőbb az átvételt követő 2 munkanapon belül vegye fel velünk a kapcsolatot az online reklamációs űrlap segítségével. Kérjük, tüntesse fel:

  • a rendelési számot,
  • a csomag azonosítóját (ha van),
  • a sérült termék(ek) megnevezését.

Kérjük, készítsen fotódokumentációt a termékről, a csomagról és a csomagolás belsejéről. Ha a reklamáció a 3. napon érkezik, sajnos azt már nem áll módunkban elfogadni.

4.3 A reklamációs űrlap beküldését követően e-mailes visszaigazolást küldünk Önnek. Ügyfélszolgálatunk elérhető a +420 720 996 832 telefonszámon vagy az info@povlecemevas.cz címen. Ellenőrizze, hogy reklamációja feldolgozás alatt áll-e.

 

5. HA ROSSZ TERMÉKET KÜLDTÜNK ÖNNEK

5.1 Ha a megrendeléstől eltérő terméket, helytelen mennyiséget vagy színt kapott, kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a reklamációs űrlapon keresztül. Kérjük, adja meg:

  • a rendelés számát,
  • és részletesen írja le az eltérést vagy hibát.

Termékeinket gondosan ellenőrizzük kiszállítás előtt, mégis előfordulhat hiba, melyet igyekszünk gyorsan orvosolni.

5.2 A reklamációs űrlap elküldése után visszaigazolást kap e-mailben. Ezt követően ellenőrizzük a hibát és kapcsolatba lépünk Önnel a további lépések egyeztetése céljából.

 

6. HIBA ÉSZLELÉSE A TERMÉK ÁTVÉTELÉTŐL SZÁMÍTOTT 24 HÓNAPON BELÜL

6.1 A vásárlónak a hiba észlelését követően haladéktalanul, indokolatlan késedelem nélkül kell élnie a szavatossági jogával.

6.2 A fogyasztó a termék átvételétől számított 2 éven belül érvényesítheti szavatossági jogait. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A határidő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg a terméket a reklamáció során nem lehetett rendeltetésszerűen használni.

6.3 Ha a terméken, csomagolásán vagy használati útmutatóján a jogszabályoknak megfelelően jótállási idő szerepel, akkor az önkéntes (szerződéses) jótállásnak minősül.

6.4 A szavatossági idő nem azonos a termék élettartamával, azaz azzal az időtartammal, amely alatt a termék rendeltetésszerű használat mellett elhasználódás nélkül működik.

6.5 Reklamáció esetén kérjük, töltse ki és küldje el online űrlapunkat, amelyben adja meg:

  • a termék típusát és gyártóját;
  • rendelési számot (vagy sorozatszámot, ha van);
  • hogy a hibát a jogszabály szerinti határidőn belül jelzi-e;
  • a hiba részletes leírását;
  • a választott reklamációs megoldást (nem módosítható később a mi beleegyezésünk nélkül);
  • elérhetőségeit (e-mail, telefonszám).

6.6 A kitöltött űrlap elküldése után e-mailben visszaigazolást kap. A reklamáció hivatalos benyújtásának időpontja az, amikor a hibás termék hozzánk megérkezik.

6.7 A terméket személyesen is visszaküldheti bármely Packeta (korábban Zásilkovna) átvételi ponton keresztül Szlovákia területén. Kérjük, mellékelje a kitöltött reklamációs űrlapot.

6.8 Kérjük, csatolja a vásárlást igazoló bizonylat másolatát (számla).

6.9 A termék visszaküldésének költségeit alapvetően a fogyasztó viseli. Utánvétes küldeményeket nem tudunk átvenni– ezeket visszaküldjük a feladónak.

6.10 Amennyiben a reklamáció jogosnak bizonyul, a vásárlónak joga van a legalacsonyabb postai költség megtérítésére. A költségtérítés iránti igényt legkésőbb a szavatossági igény érvényesítési határidejének lejártától számított 1 hónapon belül kell benyújtani.

6.11 A termék beérkezését követően e-mailben igazoljuk a reklamáció fogadását és 3 munkanapon belül tájékoztatást adunk a hiba elsődleges elbírálásáról. Ebbe a határidőbe nem számít bele az esetlegesen szükséges szakértői vizsgálat ideje.

6.12 Jogos reklamáció esetén a teljes ügyintézést 30 napon belül lezárjuk. Ez a határidő csak akkor kezdődik, amikor a termék és a szükséges dokumentumok is beérkeztek.

6.13 Ha a termék hibája nem igazolható, erről tájékoztatjuk Önt és egyéni megoldást javaslunk.

 

7. A REKLAMÁCIÓ KEZELÉSÉNEK MÓDJA

7.1 A fogyasztó által választott reklamációs mód attól függ, hogy a termék hibája lényeges vagy nem lényeges szerződésszegésnek minősül.

7.2 Lényeges szerződésszegés esetén a vásárló választhat az alábbiak közül:

  • 7.2.1 új, hibátlan terméket kérhet (illetve a hiányzó részek pótlását),
  • 7.2.2 a termék kijavítását,
  • 7.2.3 megfelelő árengedményt,
  • 7.2.4 vagy elállhat a szerződéstől.

7.3 Nem lényeges szerződésszegés esetén a vásárló a következő jogokat gyakorolhatja:

  • 7.3.1 a termék kijavítása, cseréje vagy pótlása,
  • 7.3.2 vagy megfelelő árleszállítás.

7.4 A vásárlónak kötelessége a hibáról történő tájékoztatáskor (pl. űrlap beküldésével) jelezni, melyik jogát kívánja érvényesíteni. Ezt a döntését csak az eladó hozzájárulásával módosíthatja – kivéve, ha a kijavítás lehetetlenné válik. Ha a hiba nem kerül időben kijavításra, vagy az eladó elutasítja a javítást, a vásárló árleszállítást kérhet vagy elállhat a szerződéstől.

7.5 Ha a fogyasztó nem nyilatkozik időben a választott jogáról, a hiba nem lényeges szerződésszegésnek minősül.

7.6 A fogyasztó kérhet új terméket is, ha ez a hiba jellege miatt nem aránytalan; ha a hiba csak a termék egy részét érinti, annak cseréjére jogosult. Ha ez nem lehetséges, elállhat a szerződéstől. Ha a hiba gyorsan javítható, a javítás az elsődleges megoldás.

7.7 Ismétlődő hiba vagy több hiba esetén akkor is kérhet új terméket vagy elállhat a szerződéstől, ha a hiba javítható lenne. Ilyen esetben jogosult árengedményre is.

7.8 Ha a vásárló nem él az elállás, új termék vagy alkatrészcsere jogával, kérhet megfelelő árengedményt. Ez akkor is alkalmazandó, ha nem tudunk új terméket biztosítani, a hibát nem tudjuk kijavítani vagy az ésszerű határidőn belüli intézkedés túlzott nehézséget okozna.

7.9 Az eladó a fogyasztó elállása vagy árengedmény igénye előtt maga is kijavíthatja a hibát vagy pótolhatja a hiányzó elemet. Az eladó választása nem okozhat aránytalan költséget a fogyasztónak. Ha a hiba nem kerül időben kijavításra vagy elutasításra kerül, a fogyasztó árengedményt kérhet vagy elállhat a szerződéstől.

7.10 Új termék biztosítása esetén a vásárló köteles az eredeti terméket visszajuttatni. Ha ezt nem tudja megtenni, csak az alábbi esetekben marad joga az elállásra:

  • 7.10.1 a termék állapota csak a hiba feltárása során változott meg,
  • 7.10.2 a terméket a hiba megjelenése előtt használta,
  • 7.10.3 nem ő okozta a változást mulasztással vagy szándékosan,
  • 7.10.4 a terméket részben már elfogyasztotta vagy értékesítette, ez esetben a fennmaradó rész visszaküldése, illetve a haszon megtérítése szükséges.

7.11 A fogyasztó nem gyakorolhatja hibás teljesítésből eredő jogait, ha a hibáról már tudott az átvétel előtt, vagy ha ő maga okozta a hibát.

 

  1. A REKLAMÁCIÓ LEZÁRÁSA

8.1 A reklamáció lezárásáról a vásárlót telefonon, SMS-ben vagy e-mailben értesítjük, és felkérjük, hogy legkésőbb 30 napon belül vegye át a terméket. Az átvételkor írásos igazolást adunk a reklamáció módjáról, időpontjáról és tartamáról, illetve ha a reklamáció elutasításra került, akkor ennek indokáról.

8.2 Ha a terméket futárral küldte el hozzánk, a reklamáció lezárása után automatikusan visszaküldjük a megadott címre, a fentiek szerinti dokumentációval együtt.

8.3 Jogos reklamáció esetén, ha a vevő a vételár visszatérítését kéri, azt banki átutalással térítjük vissza az űrlapon megadott bankszámlaszámra, legkésőbb 10 munkanapon belül attól a naptól, amikor a reklamáció lezárásáról értesítést küldtünk.

8.4 A vevőnek kötelessége a terméket 30 napon belül átvenni a lezárásról való értesítéstől számítva. Ennek elmulasztása esetén napi 1 EUR tárolási díjat számítunk fel.

8.5 Ha a termék 6 hónap elteltével sincs átvéve, fenntartjuk a jogot, hogy azt értékesítsük, és az ellenértéket a tárolási díj fedezésére használjuk fel.

8.6 Átvételkor a fogyasztónak kötelessége ellenőrizni a csomag teljességét (hogy minden tartozék megvan-e). Későbbi panaszokat ezzel kapcsolatban nem tudunk figyelembe venni.

 

9. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

9.1 Jelen reklamációs szabályzatban nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről, valamint a 2013. évi V. törvény, a 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállásról, továbbá a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól az irányadó.

9.2 Amennyiben a szerződés nemzetközi elemet tartalmaz (pl. a fogyasztó szokásos tartózkodási helye nem Magyarország), felek kifejezetten megállapodnak abban, hogy jogvitáikra a magyar jog az irányadó. Ez nem érinti a fogyasztó azon kötelező jogait, amelyeket lakóhelyének országa biztosít számára.

9.3 Jelen reklamációs szabályzat 2020. november 1-jétől érvényes és hatályos, visszavonja az összes korábbi változatot.

9.4 A reklamációs szabályzat a webáruházban (https://www.agynemuneked.hu) elérhető, valamint ügyfélszolgálati irodánkban: Podnikatelská 565 (Areál VÚ Běchovice 10A), Praha 9, Běchovice, 190 11, Csehország.