A vásárlásról

Cikkek listája

Reklamáció és áruvisszaküldés

Reklamációs szabályzat fogyasztók számára

a PovlečemeVás s.r.o. vállalat részére
székhely: Václavská 2073/20, Nové Město, 120 00 Praha 2
cégjegyzékszám: 09508562
bejegyezve a Prágai Városi Bíróságon, C szakasz, 337345
az internetes áruházon keresztül történő értékesítéshez
elérhető: https://www.agynemuneked.hu/ 

 

1. Bevezető rész

1.1 Jelen reklamációs szabályzat a PovlečemeVás s.r.o. által szállított árukra vonatkozik.
A társaság székhelye: Václavská 2073/20, Nové Město, 120 00 Praha 2,
cégjegyzékszám: 09508562, képviseli: Michal Finta ügyvezető
(bejegyezve a Prágai Városi Bíróságon, C szakasz, 337345)
(a továbbiakban: „PovlečemeVás s.r.o.”, vagy „mi”).

1.2 Jelen reklamációs szabályzat a PovlečemeVás s.r.o. által üzemeltetett internetes áruház
Vásárlási Feltételeinek szerves részét képezi, amely elérhető a következő címen:
https://www.agynemuneked.hu/ 

1.3 A reklamációs szabályzat kizárólag fogyasztókra vonatkozik.
Fogyasztónak minősül minden természetes személy, aki vállalkozási tevékenységén vagy foglalkozásán kívül köt velünk szerződést, illetve ilyen minőségben lép velünk kapcsolatba
(a továbbiakban: „fogyasztó”).

1.4 A reklamációs szabályzat szabályozza azokat a jogokat és kötelezettségeket, amelyek a hibás teljesítésből erednek köztünk, mint eladó, és ön, mint vevő („vásárló”, vagy „ön”) között – ideértve az esetleges szerződéses jótállásból eredő jogokat is.
A fogyasztót továbbá tájékoztatja a hibás vagy sérült termék reklamációjának feltételeiről, módjáról és lehetőségeiről.

A felek jogai és kötelezettségei összhangban vannak:
– az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvével (2011.10.25.),
– a 89/2012. sz. cseh polgári törvénykönyv rendelkezéseivel,
– a 634/1992. sz. fogyasztóvédelmi törvénnyel és annak módosításaival.

Amennyiben a reklamáció szerződéses jótállásból ered, úgy a konkrét jótállási feltételek az irányadók.

 

2. Milyen esetekben vállalunk felelősséget a termék hibájáért, és milyen esetekben nem

2.1 Felelősséggel tartozunk a vásárló felé azért, hogy az átvétel időpontjában az áru hibátlan. Különösen azért felelünk, hogy az átvétel időpontjában:

2.1.1 a termék rendelkezik a felek által megállapított tulajdonságokkal, vagy – ilyen megállapodás hiányában – azokkal a tulajdonságokkal, amelyeket mi vagy a gyártó leírt, illetve amelyeket a vásárló a termék jellegéből és az általunk vagy a gyártó által végzett reklám alapján elvárhat;

2.1.2 a termék alkalmas arra a célra, amelyet feltüntetünk, vagy amelyre az adott típusú áru rendeltetése szerint szolgál;

2.1.3 a termék minősége vagy kivitelezése megfelel a felek által megállapodott minőségnek vagy a megállapodás szerinti mintának, ha a minőséget vagy kivitelezést minta alapján határozták meg;

2.1.4 a termék megfelelő mennyiségű, méretű vagy tömegű;

2.1.5 a termék megfelel a vonatkozó jogszabályi követelményeknek.

2.2 Ha a hiba a termék átvételétől számított hat hónapon belül jelentkezik, vélelmezni kell, hogy a termék már az átvétel időpontjában hibás volt, kivéve, ha ennek ellenkezője bizonyítást nyer.

2.3 Nem vállalunk felelősséget a hibákért az alábbi esetekben:

2.3.1 ha a termék hibás volt már az átvételkor, és erre tekintettel árkedvezményt kapott a vásárló;

2.3.2 ha a hiba a rendeltetésszerű használatból eredő elhasználódás következménye, vagy a termék jellegéből adódik;

2.3.3 ha a hiba a vásárló hibájából keletkezett, például helytelen használat, helytelen tárolás, nem megfelelő karbantartás, a vásárló beavatkozása vagy mechanikai sérülés miatt, továbbá ha a terméket nem az előírt körülmények között használták (nem megfelelő hőmérséklet, porosság, páratartalom, környezeti hatások);

2.3.4 ha a vásárló a terméket bármilyen módon módosította (pl. vágás, hajlítás, tisztítószerek használata), és a hiba e módosítás következménye;

2.3.5 ha a terméket a gyártó vagy az eladó által meghatározott körülményektől eltérő (hőmérsékletű, páratartalmú, kémiai vagy mechanikai hatásoknak kitett) környezetben használták;

2.3.6 ha a hiba külső esemény következménye, amelyre nincs ráhatásunk (pl. természeti károk).

3. A vásárló jogai és kötelezettségei az áru átvételével kapcsolatban

3.1 A vásárló köteles az árut az átvételkor ellenőrizni, és meggyőződni annak tulajdonságairól (különösen arról, hogy a megfelelő terméktípust kapta-e meg, megfelel-e a termék a megállapodott minőségnek, illetve tartalmaz-e mindent, amit a használati útmutató szerint tartalmaznia kell).

3.2 A vásárlót nem illeti meg a hibás teljesítésből eredő jog, ha olyan hibáról van szó, amelyet a szerződéskötéskor – vagy ha az áru átadása később történt, akkor az átvételkor – az általános figyelmet tanúsítva fel kellett volna ismernie.
A vásárlót akkor sem illeti meg a hibás teljesítéshez kapcsolódó jog, ha az áru átvétele előtt tudott a hibáról, vagy ha a hibát ő maga okozta.

4. Ha a termék a szállítás során sérült meg

4.1 A csomag futártól történő átvételekor ellenőrizze a csomagolás sértetlenségét.
A csomag átvételével igazolja, hogy az átvételkor nem tapasztalt látható sérülést.
Amennyiben a csomagolás sérült, jelezze ezt közvetlenül a futárnak, és kérje jegyzőkönyv felvételét.
Ebben az esetben a csomagot a futár magánál tartja, és automatikusan visszaküldi nekünk. Önnek pedig új csomagot küldünk.
Ez a leggyorsabb módja a szállítási sérülés reklamációjának intézésére.

4.2 Ha a csomag tartalma sérült, de ez csak a kibontás után derül ki, kérjük, értesítsen minket haladéktalanul, legkésőbb 2 napon belül, és töltse ki a reklamációs űrlapot.
Adja meg a rendelési számot, lehetőség szerint a csomag azonosítóját is (a címkén található), valamint a sérült tételek listáját.
Ha a bejelentés a csomag átvételét követő 3. napon érkezik, a reklamációt nem tudjuk elfogadni.
A csomagot őrizze meg, és készítsen róla fényképes dokumentációt (a sérült áru, a csomagolás és a kitöltőanyag egyértelműen látszódjon).

4.3 A reklamációs űrlap elküldése után visszaigazolást kap e-mailben.
Telefonon is bármikor érdeklődhet a +420 720 996 832 számon, vagy írhat az info@povlecemevas.cz

Címre, hogy ellenőrizze, folyamatban van-e már a reklamáció.

5. Ha hibásan összeállított vagy tévesen kiküldött terméket kapott

5.1 Amennyiben hibásan kiküldött terméket kapott (helytelen típusú árut, rossz mennyiséget, eltérő színváltozatot stb.), kérjük, lépjen velünk kapcsolatba a reklamációs űrlapon keresztül.
Adja meg a rendelési számot, és írja le a hibát. Igyekszünk az ilyen hibákat megelőzni, ezért minden csomagot gondosan ellenőrzünk feladás előtt.

5.2 A reklamációs űrlap elküldését követően visszaigazolást kap e-mailben.
Mi a lehető leggyorsabban ellenőrizzük az esetet, és felvesszük önnel a kapcsolatot a további teendők egyeztetése érdekében.

6. A termék hibájának megállapítása az átvételtől számított 24 hónapon belül

6.1 A termék hibájából eredő jogokat (reklamációt) köteles haladéktalanul, indokolatlan késedelem nélkül érvényesíteni, amint a hiba megjelenik.

6.2 A vásárló jogosult a termék hibájának bejelentésére a termék átvételétől számított 24 hónapon belül.
A határidő eredménytelen eltelte után hibabejelentésre nincs lehetőség.
A határidő meghosszabbodik azon időtartammal, amely alatt a vásárló a terméket a folyamatban lévő, jogos reklamáció miatt nem használhatta.

6.3 Amennyiben az árun, a csomagoláson, a használati útmutatóban vagy a reklámban (a jogszabályokkal összhangban) használati időt tüntetnek fel, úgy a minőségi jótállás (szerződéses jótállás) szabályai az irányadók.

6.4 A reklamációs időszak nem tévesztendő össze a termék élettartamával, vagyis azzal az időtartammal, ameddig a termék rendeltetésszerű használat mellett – a termék jellegét, tulajdonságait, rendeltetését és használati intenzitását figyelembe véve – várhatóan működőképes.

6.5 A reklamációs jog érvényesítéséhez a vásárlónak ki kell töltenie és el kell küldenie a reklamációs űrlapot, amelyben megadja:

6.5.1 a termék típusát és a gyártó nevét;
6.5.2 a rendelési számot vagy a termék sorozatszámát;
6.5.3 azt, hogy a hiba a jogszabályban meghatározott határidőn belül került-e bejelentésre;
6.5.4 a hiba jelentkezésének módját;
6.5.5 a reklamáció intézésének választott módját (a választás később csak a mi jóváhagyásunkkal módosítható);
6.5.6 saját azonosító adatait és elérhetőségeit (telefon, e-mail).

6.6 A reklamációs űrlap beérkezése után e-mailes visszaigazolást küldünk.
A reklamáció benyújtásának időpontja az, amikor a hibás terméket megkapjuk.

6.7 A reklamáció személyesen is benyújtható bármely Packeta átvevőhelyen.
Kérjük, mellékelje a kitöltött reklamációs űrlapot, amely tartalmazza a hiba leírását, a kért reklamációs intézkedést, valamint elérhetőségeit.

6.8 A reklamált termékhez mellékelni kell a fizetést igazoló dokumentum (számla) másolatát.

6.9 A szállítás költségeit a vásárló viseli.
Utánvétes csomagot nem veszünk át – azt a küldő költségére visszaküldjük.

6.10 Ha a reklamáció jogosnak minősül, a vásárló jogosult a reklamáció érvényesítésével kapcsolatos indokolt költségek megtérítésére (legolcsóbb postai díj).
A költségtérítési igényt legkésőbb 1 hónapon belül kell benyújtani.

6.11 A termék beérkezése után visszaigazolást küldünk a reklamáció átvételéről.
A hiba előzetes értékelését 3 munkanapon belül elvégezzük (a szakértői vizsgálat időtartama nem számít bele).

6.12 Amennyiben a termék hibásnak bizonyul, a reklamációt 30 napon belül lezárjuk.
A 30 napos határidő nem indul el, ha a reklamáció intézéséhez szükséges dokumentumok hiányoznak – ilyen esetben haladéktalanul kérjük a pótlást.

6.13 Ha a termék nem minősül hibásnak, erről értesítjük a vásárlót, és egyedi megoldást egyeztetünk.

7.3 Ha a hibás teljesítés nem lényeges szerződésszegésnek minősül, a vásárló az alábbi jogokra jogosult:

7.3.1 a hiba megszüntetése új, hibátlan termék kiszállításával vagy a hiányzó termék pótlásával, vagy a termék javításával, vagy

7.3.2 megfelelő árkedvezmény a vételárból.

7.4 A vásárló köteles közölni velünk, hogy a hibás teljesítésből eredő jogai közül melyiket választja, mégpedig a hiba bejelentésekor (pl. a reklamációs űrlap elküldésével), vagy indokolatlan késedelem nélkül a hiba bejelentése után.
A választás a mi hozzájárulásunk nélkül nem módosítható; ez alól kivétel, ha a vásárló javítást kér, de a termék később javíthatatlannak bizonyul.
Ha a hibát nem szüntetjük meg ésszerű határidőn belül, illetve ha tájékoztatjuk a vásárlót, hogy a hibát nem szüntetjük meg, a vásárló kérheti a vételárból adandó árkedvezményt, vagy elállhat a szerződéstől.

7.5 Ha a vásárló nem választja ki időben a hibás teljesítésből eredő jogot (a 7.4 pont szerint), akkor úgy kell eljárni, mintha a hiba nem lényeges szerződésszegés lenne.

7.6 A vásárló jogosult új, hibátlan terméket kérni, kivéve, ha ez a hiba jellegére tekintettel aránytalan lenne.
Ha a hiba csak a termék egy részét érinti, akkor csak az érintett rész cseréje kérhető; ha ez nem lehetséges, a vásárló elállhat a szerződéstől.
Ha a hiba természete miatt a csere aránytalan lenne, különösen ha a hiba késedelem nélkül elhárítható, akkor a vásárló csak díjmentes javítást kérhet.

7.7 A vásárló akkor is kérheti új termék kiszállítását vagy alkatrész cseréjét, ha a hiba ugyan javítható lenne, de a hiba többszöri előfordulása vagy a hibák nagy száma miatt a termék nem használható rendeltetésszerűen.
Ilyen esetben a vásárló elállhat a szerződéstől is.
Ha a vásárló nem él az elállással vagy a cseréhez való jogával, megfelelő árkedvezményt kérhet.

7.8 Ha a vásárló nem áll el a szerződéstől, nem kér új terméket, nem kér alkatrészcserét és nem kéri a termék javítását, akkor jogosult megfelelő árkedvezményre.
Árkedvezmény akkor is jár, ha nem tudunk új terméket biztosítani, nem tudjuk kicserélni a hibás alkatrészt, vagy a hibát ésszerű időn belül nem tudjuk kijavítani, illetve ha a javítás a vásárlónak jelentős nehézséget okozna.

7.9 A hiányzó rész pótlását vagy jogi hiba elhárítását megtehetjük mindaddig, amíg a vásárló nem kéri a vételár csökkentését vagy nem áll el a szerződéstől.
Más hibákat – választásunktól függően – javítással vagy új termék biztosításával orvosolhatunk, ha ez a vásárlónak nem okoz aránytalan költséget.
Ha a hibát nem orvosoljuk időben, vagy megtagadjuk a hiba kijavítását, a vásárló kérheti az árkedvezményt vagy elállhat a szerződéstől.
A választás a mi jóváhagyásunk nélkül utólag nem módosítható.

7.10 Amennyiben a reklamáció új termék kiszállításával kerül elintézésre, a vásárló köteles a korábban kapott terméket visszaszolgáltatni.
A vásárló nem kérhet új terméket (és nem állhat el a szerződéstől), ha a terméket nem tudja abban az állapotban visszaadni, amelyben átvette.
Ez nem vonatkozik az alábbi esetekre:

7.10.1 ha a termék állapota a hiba megállapításához szükséges vizsgálat miatt változott meg;
7.10.2 ha a vásárló a hibát a termék használata során észlelte;
7.10.3 ha a vásárló a termék állapotváltozását nem saját hibájából okozta;
7.10.4 ha a vásárló a terméket a hiba észlelése előtt eladta, elfogyasztotta, vagy annak rendeltetésszerű használata során részben átalakította – ilyen esetben köteles a visszaadható részt visszaszolgáltatni, valamint megtéríteni a termék használatából származó előnyt.

7.11 A vásárlót nem illeti meg a hibás teljesítésből eredő jog, ha a termék átvétele előtt tudta, hogy az hibás, vagy ha a hibát maga okozta.

8. A reklamáció lezárása

8.1 A reklamáció elintézését követően telefonon, SMS-ben vagy e-mailben értesítjük, és felkérjük, hogy késedelem nélkül, legkésőbb az értesítéstől számított 30 napon belül vegye át a reklamált terméket.
Az átvételkor írásos igazolást adunk a reklamáció lezárásának dátumáról és módjáról, a javítás elvégzéséről és időtartamáról, illetve – elutasítás esetén – a reklamáció elutasításának indoklásáról.

8.2 Ha a reklamált terméket futárral küldte vissza, a reklamáció lezárása után automatikusan visszaküldjük az ön címére.
A csomag tartalmazni fogja a reklamáció lezárásának dátumát és módját, a javítás igazolását, a reklamáció időtartamát, illetve az elutasítás indoklását (ha releváns).

8.3 Ha a reklamáció jogosnak bizonyul, és a vásárló a vételár visszatérítését választotta megoldásként, a vételárat banki átutalással küldjük vissza arra a számlára, amelyet a reklamációs űrlapon megadott.
A visszatérítés határideje: legkésőbb 10 munkanap attól a naptól, amikor elküldtük a reklamáció lezárásáról szóló értesítést.

8.4 A vásárló köteles a reklamált terméket a reklamáció lezárásától számított 30 napon belül átvenni.
A határidő eredménytelen eltelte után jogosultak vagyunk tárolási díjat felszámolni.
A tárolási díj összege: 380 HUF/nap.

8.5 Ha a vásárló a reklamált terméket 6 hónapon belül sem veszi át, fenntartjuk a jogot, hogy a terméket értékesítsük, és az így befolyt összeget a tárolási díj fedezésére használjuk fel.

8.6 A vásárló köteles a termék átvételekor ellenőrizni a csomag teljességét, különösen azt, hogy a csomag minden tartozékot és dokumentumot tartalmaz-e.
A később bejelentett hiányosságokat nem tudjuk figyelembe venni.

9. Záró rendelkezések

9.1 Az eladó és a vásárló között létrejött minden megállapodásra a Cseh Köztársaság jogrendszere az irányadó.
Ha a szerződés nemzetközi elemet tartalmaz, a felek megállapodnak abban, hogy a jogviszonyra a Cseh Köztársaság joga alkalmazandó.
Ez nem érinti a fogyasztónak azokat a jogait, amelyek azon ország kötelező érvényű jogszabályaiból erednek, ahol a fogyasztó szokásos tartózkodási helye található.

9.2 Jelen reklamációs szabályzat (kizárólag fogyasztók számára) 2025. november 1-jétől hatályos, és egyúttal hatályon kívül helyezi a korábbi reklamációs szabályzatokat.

9.3 A reklamációs szabályzat elérhető weboldalunkon, valamint személyesen ügyfélszolgálati helyiségünkben:
Podnikatelská 565 (Areál VÚ Běchovice 10A),
Praha 9, Běchovice,
190 11, Cseh Köztársaság.

 

Listairányítás elemei

összesen 4 termék